Därför älskar jag fotboll

Om nån frågade mig varför jag älskar fotboll så skulle jag svara:
Därför att fotboll är vackert, fotboll är underbart.

Sen skulle jag visa kvällens match mellan United och Milan.

Det var verkligen en fantastisk fotbollsmatch, med många fantastiska spelare. Nesta och Kaka i Milan, Scholes, Ronaldo och Rooney i United för att bara nämna några.

Jag tycker det var helt rättvist att United till sist fick med sig alla tre poängen. Milan var visserligen lite bättre i första halvlek, men i andra fick de knappt låna bollen. Som det italienska lag de är backade de hem och försökte spela på resultatet. Skönt att se att det inte lyckades den här gången.

Returen i Milano blir så klart stentuff. Låt oss hoppas att nån av de skadade backarna är tillbaka då. Speciellt då Evra tappade huvudet och lyckades snacka sig till en varning som gör att han är avstängd i nästa match. Fattar inte hur man kvara så in i h*****e klantig.

Är faktiskt också lite bekymrad över Van der Sar. Han har varit en klippa hela säsongen, men nu när det börjar hetta till så vacklar han. Vid Milans första mål såg han mer än en aning passiv ut. Milans Dida var i och för sig inte heller hundraprocentig, ute och hängde tvätt som han var vid Uniteds 1-0.


Det är så klart jättekul att det går bra i Champions League, men det känns faktiskt bara som bonus. Jag tycker fortfarande att ligan är viktigast. Där väntar Everton till helgen. Bara att ladda om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback