En ny upplevelse

När jag kollade tidningen (läs sportsidorna) i morse (läs i förmiddags) så fastnade blicken på en annons för rugby-DM. Evenemanget skulle gå av stapeln i dag på Lindängens IP i Malmö. Lät kul tyckte jag som aldrig sett en rugbymatch live tidigare. Sagt och gjort, med kameran i bagaget bar det av till Lindängen.

Det var både skönt (soligt och varmt) och underhållande att sitta där i gräset bland rugbyentusiasterna och följa spelet. Jag förstod långt ifrån allt som försigick på planen och lämnade nog platsen med fler frågor än svar, men det var ändå charmigt på nåt vis. Det skreks lika mycket på engelska som på svenska. Spelarnas strumpor gick i regnbågens alla färger och varken byxor eller shorts var på något sätt enhetliga. En liten kille cyklade rätt över planen utan bekymra sig det minsta om att det pågick en match. Folk satt på sina filtar och fikade, de brevid hade lussekatter med sig, den som spar han har...

image4

image5

Det är alltid lika roligt att se engagemanget från människor som älskar sin sport, även om rugby nog inte är nåt för mig. Jag gillar att se lirare och rugby är ingen sport för såna. Fotboll däremot är en sport för lirare och ikväll tog sig United till final i FA-cupen genom att slå Watford med 4-1. Säker seger, snygga mål. Oroväckande att Ferdinand fick lämna planen redan efter 40 minuter med ljumskproblem.

Modo blev svenska mästare i hockey nu ikväll, men när man ser bilden nedan tagen på Lomma beach idag känns det rätt avlägset med vintersport.
image6


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh gosh, "Rugby är inget för lirare". Bra blogg, men vissa saker borde du kanske fatta något om innan du skriver?
/ Nina - finns med på bilden och har spelat i 7 år. Har sett en hel del lirare...

2007-07-25 @ 19:44:29
Postat av: Rasmus

Att rugby inte skulle vara en sport för lirare kan jag dementera i och med rugby VM som går av stapeln i början av september. Se på det och kom sedan med en kommentar som "rugby är ingenting för lirare".

Postat av: Helena

Jag har sett en del rugby. Senast förra lördagen satt jag och tittade på rugby i sex timmar. Stämmningen var kanon och människorna var
jättetrevliga.Visst finns det duktiga spelare men några unika bollbegåvningar har jag inte sett. Därmed inte sagt att lirare är mer värdefulla för ett lag än övriga spelare. Ett lags bästa lirare behöver inte vara samma som lagets bästa spelare./Helena

2007-08-17 @ 15:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback