Gamla synder...

När domaren äntligen blåste av matchen kändes 2-1-förlusten nästan som en seger.  1-0 hemma på Old Trafford och avancemanget är klart.

Ändå känns det så onödigt. Scholes valde ett synnerligen dåligt tillfälle att falla tillbaka i gamla synder. Tacklingen på Totti som ledde fram till den andra varningen är en sån man ibland kan tvingas ta för laget. Den första varningen däremot kom efter en fullständigt idiotisk tackling på Chippen som befann sig i en helt ofarlig situation ute på kanten. Redan då var det klart att Scholes skulle missa returmatchen.

Paul Scholes är oerhört viktigt för Manchester United. I princip allt spel går genom honom på mitten. Han är navet som Uniteds spel snurrar kring. Jag hoppas de som påstår att hans storhetstid är förbi såg målet han gjorde mot Blackburn i lördags. Brilliant.

Parhästen Michael Carrick är bra, till och med riktigt bra igår efter att Scholes fått kliva av. Men han är ingen kreatör och inte speciellt målfarlig. United har det tunnt på innermittfältet, det är något man verkligen måste se över till nästa säsong.

Jag var jäkligt irriterad under matchen igår, inte bara för att United hade problem utan mest för att jag blev helt vansinnig på kommentatorerna. Framför allt Bosse Pettersson. Han pratade och pratade, verkade aldrig tröttna på att höra sin egen röst. Han var likadan i studion, Mjällby och Nordahl fick knappt en syl i vädret. Dessutom verkade han vara ordförande i Romas fan club. Till sist stängde jag av ljudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback