It's a bird, it's a plane, no it's Manon Melis

I förrgår hade jag 28 besökare här på min blogg, igår var det 21. Jag vet att det låter ynkligt, men med mina mått mätt är det faktiskt väldigt mycket. Idag var antalet nere på tre, tillbaka till verkligheten igen :(.

Väl påpälsad  i underställ, vantar och mössa begav jag mig tidigare ikväll till Malmö IP för att se Ldb FC:s hemmapremiär i damallsvenskan. För motståndet stod KIF Örebro, laget som Pia Sundhage precis lämnat för att dra till Kina och assistera "Mackan".

Min tanke var att jag skulle komma in gratis på matchen som ackrediterad för damfotboll.com. Och visst lyckades det, jag kom in gratis. Precis som alla de andra 1012 som också var där... LdB bjöd på inträdet så här första hemmamacthen. Man bjöd också på lite olika produkter ur sitt sortiment. Jag fick med mig hem en ljusblå flaska med duschkräm. Det fanns rosa, gröna och gula också, men den ljusblå kändes ändå mest rätt en dag som denna.

Matchen då. Ja, den var helt fantastiskt bra. Jag har sett många matcher med Malmös damer de senaste åren, men jag kan inte påminna mig att de någonsin spelat så bra som ikväll. Bra passningsspel, bra rörelse, bra aggresivitet, bra skärpa i avsluten Det var bra prestationer från samtliga spelare och bäst av dem alla var den flygande holländaren, Manon Melis. Herregud vad snabb människan är! Hon kommer att bli en attraktion i allsvenskan i år. Visserligen har vi ännu inte sett hur hon står sig när det är dags att möta de riktigt bra lagen, men jag tror hon fixar det också. Lätt.

Therese Sjögran, min ständiga favorit,  var också grym, hon låg bakom fyra av Malmös fem strutar.

Örebro gjorde inget mål idag, man var bara riktigt nära en gång. Fast jag gillade ändå laget, de försökte hela tiden spela trots att de var pressade. Bäst hos gästerna var tjeckiskan Pavlina Scasna. Hon hade nog platsat i vilket allsvenskt lag som helst. En riktigt bra spelare.

image7

Slutsats I. Jag tror Malmö i år har en bra chans att vara med och fajtas med Umeå uppe i toppen. Man har en jämn och bred trupp och några spelare som besitter verklig spetskompetens. Kan bli en riktigt rolig säsong för hudkrämarna det här.

Slutsats II. Mats, en av killarna på innebandyn, lånade min klubba idag och gjorde några rätt avancerade zorrofinter. Det är således inte klubban det är fel på. Suck.

Kommentarer
Postat av: Liza

Känner mig fortfarande lite tagen idag.... Visst har laget som tidigare kallades MFF Dam alltid varit med och nosat i toppen av allsvenskan, men jag var ändå inte beredd på det jag fick se igår... Har aldrig sett dem så bra under de år jag följt dem live. Vilket spel! Vilket anfallspar!! Bäva månde samtliga försvar i årets allsvenska, de kommer göra många fler mål under kommande matcher.

Har en lite märklig, varm känsla i magen sen igår kväll, en känsla som säger att jag vill ha mer, mer mer! Mer LdB.... Printade årets spelprogram direkt när jag kom hem, och kan knappt bärga mig till nästa match. Äntligen känns det som att laget på allvar kommer att figtas om SM-guldet!

2007-04-19 @ 09:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback