Lite blandat

Jag vet inte när hockey-VM börjar och bryr mig inte heller egentligen. Det brukar i alla fall alltid vara när våren är som vackrast och det sista man tänker på är hockey och så är det väl även i år. En sak vet jag dock säkert och det är att tidningarnas sportsidor framöver kommer att fyllas med artiklar om vilka NHL-stjärnor som tackat nej till landslaget den här gången. Boooooooooooooooooring.

Har väntat på att få läsa/höra om nån som lyckats pricka in 7-1 på United-matchen. Ekwall skriver om en i sin
blogg. Ganska kul :).

Annika Sörenstam är skadad och tvingas vila i en månad. Jag har följt Annikas karriär ganska noga och kan inte påminna mig att hon haft en så allvarlig skada innan. Den kommer inte direkt lägligt om hon tänkt sig att behålla förstaplatsen på världsrankingen. Fast jag tvivlar på att hon grämer sig så mycket. Efter misslyckandet i Nabisco (årets första major) tyckte hon ju att det var pinsamt att vara världsetta och spela så dåligt. Hoppas bara att skadan inte är så allvarlig slutet på karriären kommer fortfare än hon tänkt sig.

Snart ska jag skriva ett inlägg om tennis. Det är dags för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback