Nytt brons för damkronorna

Det har varit hockey-vm för damer. Kanada tog planenligt hem guldet. Lika väntat var USAs silver och som vanligt fajtades Sverige och Finland om bronset. Sverige drog det längsta strået. Så här har det sett ut de senaste åren. OS i Turin så klart det lysande undantaget!

Tyvärr så tror jag inte att Sveriges seger över USA i OS var något trendbrott, mer av ett olycksfall i arbetet för amerikanskorna. Missförstå mig inte, jag satt hemma i soffan och storbölade och tyckte det var ett fantastiskt idrottsögonblick när Maria Roth satte den avgörande straffen och sen fick finna sig i att ligga underst i den blågula tvpuckshögen. Men man har pratat så länge om att vi närmat oss de två stora och jag tycker fortfarande inte att vi faktiskt fått se att så skett ute på rinken. Mycket snack och lite hockey skulle man kunna säga...

Jag tycker det är upp till bevis för hockeyförbundet nu, visa att ni menar allvar med damhockeyn och se till att det bildas en ordentlig nationell liga. Jag vill få uppleva fler ögonblick som det i Turin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback