Omväxling förnöjer


När det gäller sport så är jag intresserad av det mesta och med det enorma utbud, tv, tidningar, internet, som finns idag innebär det att jag måste prioritera. Jag kan omöjligt hinna se och läsa allt. Självklart väljer jag då i första hand de sporter jag brinner mest för.


Om man däremot är ute och kör bil en söndag eftermiddag, utan tillgång till alla dessa medier, då är det plötsligt inte längre upp till en själv att välja. Radiosporten gör det åt en och det är intressant. Helt plötsligt matas man med volleyboll, innebandby, bordtennis och regionala fotbollsserier. Allt förmedlat av underbart entusiatiska reportrar.

Underhållning samtidigt som man vidgar sina vyer. Det får en att reflektera lite över hur många otroligt duktiga och seriösa idrottare det finns där ute i vårt avlånga land. Idrottare som lägger ned en massa tid på sin idrott, men gör det i skymundan, utanför rampljuset och långt från de stora pengarna. Dessa idrottare uppmärksammar radiosporten och jag gillar det verkligen. Borde lyssna mer, men hur ska jag hinna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback