Rödsvart glädje

Gårdagen gick i rödsvart. Först lyckades enormt nederlagstippade Brommapojkarna slå Djurgården i premiären och sen kvitterade Modo till 1-1 i matcher i hockeyfinalen.

**************

Såg bara sista 25 minuterna av Brommapojkarna - Djurgården, men av dessa minuter att döma var segern helt rättvis. Underbart att se glädjen hos BP efter matchen. Det var nästan lite TV-pucken över det.

I princip alla experter tippar att Brommapojkarna kommer åka ur, men jag är inte så säker. Att det bara är ett lag som flyttas ned i år ökar ju lagets chanser markant. Jag tror de får det tufft, men ändå klarar kontraktet.

**************

Om nån tvingar mig att välja ett av lagen i hockeyfinalen skulle jag nog säga Linköping. Igår tyckte jag dock att Modo med sina kämpatakter i slutet av matchen när LFC pressade som hårdast var väl värda segern.

Blev irriterad på de som kommenterade hockeyn. När spelarna började slåss var deras mycket nöjda åsikt att "Nu tänder det till, nu märker man att det är slutspel". I fotboll skulle man bli avstängd i flera månader om man pucklade på en motståndare med knytnävarna. Jag kan omöjligen förstå att detta är accepterat beteende i hockeyn.

**************

Tänkte jag skulle se Elfsborg-MFF nu i eftermiddag. En kul premiärmatch mellan två tippade topplag. Intresset kring MFF är som vanligt oerhört stort här nere i Skåne. Ganska skönt på nåt vis att kunna studera hysterin utifrån, fast samtidigt också tråkigt att inte ha nåt lag i allsvenskan om hjärtat verkligen slår för.

***************

Nu ska jag slå på Canal+ och hålla tummarna för Tottenham i matchen mot Chelsea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback