Vilken genomklappning II

Det var inte de vinrödas kväll igår. Om man säger att LUGI klappade igenom totalt vad ska man då säga om det Roma gjorde på Old Trafford.

7-1. Jag skriver det igen. 7-1. United vann med sjuuuuuuuuuuuuuka 7-1. I en kvartsfinal i Champions League. Ibland gör drömmarnas teater, Old Trafford kallas så, verkligen skäl för sitt namn.

För Roma-spelarna var det så klart ingen dröm, snarare en mardröm och när de vaknar upp idag måste de undra om det verkligen var på riktigt. De italienska primadonnorna blev totalt överkörda av en välsmord engelsk lagmaskin. De låg tillplattade, utsmetade och förnedrade på Traffords gräsmatta.

Ibland tycker jag synd om lag som förlorar stort, igår var jag inte i närheten av sådana känslor. Jag bara njöt av att se spelarna i United, hur ALLA gjorde precis det dom skulle och lite till. Ta Darren Fletcher till exempel, en spelare som ofta ifrågasatts (även av mig). Igår ersatte han Paul Scholes på ett sätt som man inte trodde var möjligt. Han var så fullpumpad av adrenalin att jag ett tag var lite orolig att han skulle explodera och han sprang som om det inte fanns någon morgondag. Han är inte i närheten av Scholes passningsspel eller målfarlighet, men INGEN kunde gjort mer nytta för sitt lag än vad Fletcher gjorde igår. Man måste älska en sån spelare.

Evra var tillbaka efter skada igår. Verkligen välbehövligt för Uniteds skadedrabbade backlinje.

Liverpool tar sig vidare ikväll och det innebär att vi kommer att ha tre engelska lag i semifinal. Det säger väl det mesta om vilken liga som är den bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback