Vilken genomklappning

Jag hade tänkt jag skulle gå se LUGI-Skövde live idag, men när jag såg att matchen skulle gå på TV tog latmasken överhanden och jag brydde mig inte ens om att kolla om det fanns biljetter kvar.

I skrivande stund har det gått drygt 40 minuter av matchen och LUGI har gjort nio mål. NIO MÅL! Skövde har gjort 21. Jag har bytt kanal, pallade inte mer helt enkelt.

Skövdespelarna kom ut till match med adrenalinet sprutande ur öronen. Att man efter bara några minuter fick sin bästa spelare Rasmus Wremer skadad taggade dem om möjligt ännu mer. LUGI-killarna däremot verkade ha fått en rejäl dos valium i sportdrycken. De sprang om kring som bleka kopior av sig själva och hade de inte haft de vinröda tröjorna på sig så vet det sjutton om det mänskliga ögat kunnat urskilja dem.

Pinsamt är ett ord som pockar på uppmärksamhet. Uselt ett annat.

LUGI hade en snygg svit av förlustfria matcher på hemmaplan. Det måste ha varit det som satt i bakhuvudet på spelarna. De trodde det skulle ordna sig helt enkelt, förlitade sig på sitt starka hemmafacit och glömde liksom bort att matchen skulle spelas också. Ingen ursäkt, men i alla fall ett försök till förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback