Damgolfarna bryter ny mark

Det är inte jätteofta jag håller med Patrick Ekwall till 100%, men den här gången gör jag verkligen det. I sin blogg skriver han att han är för nolltolerans på våra fotbollsarenor.

Jag kan bara instämma. Är man full ska man inte få komma in, om man beter sig illa när man är inne ska man bli utkastad med huvudet före och helst avstängd så länge att man måste ta färdtjänst nästa gång man får gå på fotboll igen.

Det som var skönt med gårdagens debacle på Söderstadion var att syndaren snabbt blev utpekad av andra i klacken.

Det är tydligen färdigspelat i Malmö för Litmanen. Han säger att han tycker det är tråkigt att han inte kan spela mer för MFF i år. Vaddå mer?! Han har väl inte spelat en enda sekund i år?

************************************

Damgolfarna bröt ny mark i dag när British Open på St Andrews inleddes. Kvinnor har fått spela banan tidigare, men däremot är det förrän nu som de släppts in klubbhuset. Jag behöver inte skriva vad jag tycker om det. Det fattar ni ändå.

En rätt okänd svenska, Louise Friberg, svarade för en riktigt bra förstarunda och ligger tvåa. En fantastisk prestation så klart. Tror dock hon får det betydligt tuffare imorgon när det för hennes del är spel på eftermiddagen som gäller. Då har det i vanliga fall börjat blåsa och de skotska vindarna är inte att leka med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback