Nu eller aldrig

Nu eller aldrig. Det är det som gäller för Stefan Holm idag. Ska det bli nåt VM-guld utomhus är det här i Osaka det måste komma.

Jag hoppas verkligen han tar det.

Visserligen har vi en svensk till med gulddrömmar, men Linus Thörnblad har en lång karriär framför sig. Hans tid kommer. Stefan däremot ser Peking nästa år som slutet på karriären.

Sex mästerskapsguld har det blivit hittills för Holm. Fem av dem är dock tagna inomhus och jag gissar att OS-guldet från 2004 betyder mer för honom än alla dessa tillsammans. Ett VM-guld idag hade inte kommit upp i nivå med OS-guldet, men det hade varit stort, riktigt stort.

Jag hoppas verkligen han tar det.

Även Sanna Kallur är på jakt idag. Nån guldmedalj blir det nog inte, den är vikt för amerikanskan Michelle Perry, men kanske ett silver. Kanske ett brons. Risken finns så klart också att det inte blir något alls. Finalen är ett riktigt getingbo. I semi var alla löpare inom 13 hundradelar. Tight som tusan med andra ord.

En VM-medalj för Sanna hade varit stort, riktigt stort.

Jag hoppas verkligen hon tar en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback