Ännu ett stjärnskott

Oj va kul det är att se de svenska tjejernas framfart i skidspåren. Två tjejer bland de tio bästa idag och Charlotte Kalla var inte ens den bästa av dom! Nä, det var nykomlingen Anna Hansson, som helt fräckt körde till sig en femteplats, bara nån futtig sekund från pallen. Vilken kometkarriär!

För skidskyttarna går det dock inte riktigt så bra som jag hoppats på... Anna-Carin Olofsson har inte alls hittat flytet än, varken i åkningen eller skyttet.

Måste erkänna att jag inte riktigt fattar det här upplägget som Wolfgang Pichler har. Det går ut på att åkarna ska vara som bäst i slutet på varje treveckorsperiod. Det hade väl varit ok om lägstanivån varit högre, men just nu känns det mest bara väldigt konstigt.

*********************

Anette Norberg är en riktigt cool idrottare tycker jag. Idag tog hon sitt sjunde EM-guld i curling.

*********************

Det var länge sen jag skrev om Manchester United. Idag slog de Derby med 4-1. Ryan Giggs gjorde sitt 100:e premier league-mål för klubben. Den killen är fortfarande riktigt, riktigt bra.

Som lag tycker jag United är bättre i år än i fjol. Med de nya spelarna i form av Nani, Anderson, Tevez och Hargreaves har man fått en mycket bredare trupp. Måste säga att Anderson blivit lite av en favorit. Han har varit så bra att jag faktiskt glömt bort att sakna Scholes...

Om det räcker till ett nytt ligaguld vet jag dock inte.. Arsenal ser ruggigt starka ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback