Det är så kul med handboll

Jag vet att jag skrivit det förut, men nu känner jag mig tvungen att göra det igen.

Det är så otroligt kul med handboll. Jag kan faktiskt inte så här på rak arm komma på speciellt många saker som är mer underhållande än en riktigt jämn handbollsmatch.

Igår var jag på Lugi-Heid och det var vansinnigt spännande. Så spännande att jag om jag suttit hemma antingen skulle stängt av tv:n eller om nån annan velat se gått in och satt mig på toaletten med händerna för öronen. Men så kan man ju inte riktigt göra när man skriver för en tidning... refereratet skulle nog bli lite konstigt då.

Matchen slutade 27-27 efter att Heid kvitterat i slutsekunderna. Poängen kan dock visa sig bli väldigt viktig för Lugi. De fyra bästa i serien efter elva omgångar går nämligen till Ligacupen som spelas i trettonhelgen och vinnaren i Ligacupen får i sin tur spela Cupvinnarcupen.

Det är bara att titta på Sävehof för att se vad lite internationellt spel kan betyda för ett lag. Sävehof är det klart bästa laget i elitserien just och allt annat än att de tar SM-guld är en stor skräll.

Comeback i Lugi igår gjorde förresten Kamilla Jönsson som varit borta i tio månader på grund av en knäskada. Tror det kan betyda mycket att hon är tillbaka. Tuffare spelare får man leta efter och jäklar vad stryk hon får ta där inne på linjen.

Lugi har ju fått en del nytt till i år, men bortsett från Sanna Harris känns det som att det fortfarande är de "gamla" spelarna som gör jobbet. Imponerande att laget ändå utvecklats så mycket.

Nu dröjer nästa hemmamatch till i januari. Tradigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback