Historisk final

Det var mycket som var uppenbart i Idol igår.

Det var t ex hur tydligt som helst att juryn bytt taktik för att få bort Andreas. De skippade de vanliga sågningarna och gav honom istället menlös, men positiv kritik.

- Det var bra, sa Kishti och ryckte på axlarna.

Del två i taktiken var att ge Andreas en i princip omöjlig låt att sjunga. Det finns väl knappt nån annan än Gloria Estefan själv som klarar Conga med hedern i behåll. Andreas gjorde ett gott försök i alla fall.

Det var inte snyggt, men juryns lilla kupp gick hem. Marie och Amanda gick till final. Ändamålen helgar medlen.

Picasso är bra, men Amanda är min absoluta favorit. Hon är så befriande olik den typiska Idoldeltagaren. Hennes röst liknar inget jag hört förut.

När hon stod där brevid Andreas och väntade på att Jidhe skulle förkunna den sista finalisten var det hur uppenbart som helst. Andreas var nöjd. Amanda ville mer. Mycket mer.

Och nu blir det för första gången en final med två tjejer. Ska bli riktigt kul.

Kommentarer
Postat av: Liza

Håller med dig, Amanda är bara bäst! Så cool, så underhållande, en sådan artist! Hon står helt klart i sin egen klass och jag hoppas så mycket att hon vinner finalen på fredag. Skönt att det blev hon och Marie i finalen, även om jag allra helst hade sett Daniel där istället för Marie. Men nu fanns ju inte den möjligheten så då känns det helt ok ändå.

2007-12-03 @ 09:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback