Jullov

Har som ni kanske märkt tagit lite jullov från bloggen. Jag har inte varit det minsta sugen på  att avbryta julgodisätandet och soffliggandet för att skriva, men idag tänkte jag att det ändå var läge att plita ned några rader.

Har precis sett United förlora mot West Ham. United fick en straff i ledning 1-0. Ronaldo missade och West Ham vände matchen. Vill det sig illa kan det bli en ödesdiger miss från portugisen. Bittert och framför allt onödigt.

Desto roligare var det att se den svenska framfarten i Tour de Ski. Missade visserligen herrarnas lopp, men det är ju hur kul som helst att se Charlotte Kalla och Anna Hansson ösa på i spåren. Det är roligt att kolla på längdskidåkning igen! Lite surt så klart att Kalla fick stryk av Björgen i spurten, men absolut inget att hänga upp sig på.

Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka om Tour de Ski. Jag tror att tävlingsformen ökar intresset för sporten, men samtidigt är det lite svårt att hålla reda på hur det funkar med placeringar, poäng och bonusar. Bonussekunderna i prologen tyckte jag var lite fåniga.. men det kan i och för sig mycket väl bero på att det inte var några svenskar som fick dom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback