Nyförvärv till LdB FC Malmö

Det blir inget Royal League i vår. Finns det nån som är ledsen för det?

***************************

Äntligen ett nyförvärv till LdB FC Malmö. Måste dock erkänna att jag inte har jättekoll på hur bra Maria Aronsson är. Ganska bra gissar jag med tanke på att hon ändå gjort ett antal landskamper.

Man kan ju dock inte låta bli att fundera på varför Linköping ratade henne.

Läs mer om Maria
här.

***************************

Har ni läst om vad Michaels Schumacher gjorde när han var sen till flyget? Han bad taxichauffören sätta sig i baksätet och tog själv plats bakom ratten. Det gick antagligen undan eftersom de hann med sitt flyg... Först tyckte hela grejen lät ganska rolig, men vid närmare eftertanke var det nog snarare vansinnigt än roligt.

Lär mer här.

***************************

Dagens bästa. Att plastikkirurgen Carl Troilius fick sitt straff skärpt i hovrätten. Han döms nu för grov våldtäkt istället för våldtäkt av normalgraden som tidigare. Våldtäkt av normalgraden förresten, va sjutton är det? För mig känns det helt fel att överhuvudtaget använda orden normal och våltäkt i samma mening.

Troilius får nu fyra års fängelse. Det skulle egentligen vara mer, men rätten valde att bara ge fyra år eftersom Troilius nu troligen förlorar sin läkarlegitimation. Troligen!?!? Det kan väl inte råda något tvivel om att den mannen aldrig ska få praktisera igen?!

Till sist kan jag inte låta bli att fundera på hur man kan åta sig att försvara en person som Carl Troilius. Hans advokat Helene Ek Sederholm har tydligen inga problem med det.

Jag hade velat fråga henne hur hon tänker, för jag fattar verkligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback