United eller Arsenal

Lite sent, jag vet, men det var ju ett par riktiga toppmatcher i helgen. Liverpool-United och Arsenal-Chelsea.

United och Arsenal vann och mycket talar väl för att det är de två lagen som kommer göra upp om seriesegern. För Uniteds del tror jag dock att Champions League är viktigare än en Premier League-titel, det börjar bli några år sen man vann sist nu...

Jag kommer dock aldrig att glömma vändningen i finalen 1999. Bayern Munchen ledde med 1-0 med bara ett par minuter kvar att spela och vi United-fans deppade. När domaren blåste av matchen var det dock de röda djävlarna som stod som segrare efter två snabba mål av, om jag inte minns fel, Solskjaer och Sheringham.

En av de jag tittade på matchen med, blev riktigt, rikigt förbannad. Inte så mycket för att Bayern förlorade som för att United vann...

Själv hade jag nog bara svårt att fatta vad som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback