Vad gör man när tecknen inte räcker till?

Vet ni hur svårt det är få med allt som händer i en handbollsmatch i en text på 2000 tecken? Det är jättesvårt kan jag tala om!

Gårdagens match mellan Lugi och Sävehof var inte den mest välspelade jag sett, men den var händelserik.

Jag hade velat skriva om att Fredrik Andersson gjorde comeback genom att gå in och ta en straff. Jag hade velat berätta om alla utvisningar, ett tag hade Lugi bara tre utespelare på planen. Nån hade säkert varit intresserad av att få veta att Sävehofs tränare Rustan Lundbäck fick rött kort och visades upp på läktaren.

Så mycket att skriva om, så få tecken. Det är ett dilemma och något som jag känner att jag inte riktigt behärskar än.

Hur som helst var det kul att Lugi fick vinna på hemmaplan igen. Det tyckte publiken i Idrottshallen också kan jag meddela. Det var riktigt bra tryck emellanåt!!

Värsta pådraget från media var det dessutom. Både svt-sporten och tv 4-sporten var på plats. Gissar att de inte varit där om det inte varit för Kim Ekdahl du Rietzs succé i landslaget i söndags. Kim var riktigt bra igår, i alla fall efter pausen. Känns nästan overkligt att han spelar som han gör och bara är 18 år.

Apropå Lugi och handboll förresten. Läste precis på Sydsvenskan.se om ett nyförvärv till Lugis damer. Nyförvärvet i fråga heter Jessica Fahlgren och kommer från Sävehof. (Är hon månne släkt med Patrik Fahlgren som dunkade in en jäkla massa mål för Sävehof i herrmatchen igår?)

Vet inte mer om Jessica än att hon spelat i U-landslaget. Ska bli kul att se henne när matcherna drar igång igen.

Läs mer
här.

***************************

Det verkar som att Capello ska bli ny förbundskapten för England. Om det kommer funka eller inte återstår att se.

Lite roligt förresten att de så snart efter Svennis väljer en ny utlänning till posten. Det var väl rätt mycket snack om att det krävdes en engelsman för det jobbet...

Kommentarer
Postat av: lunds bästa handbollsklubb

Läser alltid din artiklar i Sydsvenskan först, eftersom de är bäst.

2007-12-14 @ 10:20:05
Postat av: Lugist

Jo Jessica är lillasyster till Patrik. Hoppas hon kan tillföra något!

2007-12-14 @ 23:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback