Bleka kopior

Det var alldeles pintjockt med sport i TV-rutan igår kväll. GE-galan på fyran och Champions League på sexan och Viasat Sport-kanalerna.

Tyvärr blev det inte så kul som jag tänkt mig.

Lille-Manchester United var riktigt usel match. I det vita bortastället var United-spelarna verkligen bara bleka kopior av sig själva. Vet inte om man ska säga att det var ett ögonblick av genialitet (Giggs) eller ett av dumhet (Lilles målvakt) som räddade United.

GE-galan var inte heller kul. Detta trots många svenska grensegrar, sex stycken blev det väl till sist. Kanske är det så enkelt att friidrott inomhus inte känns som att det är riktigt på allvar. Att två av de största glädjespridarna, Kajsa och Carro, precis som United-spelarna bara var bleka kopior av sig själva gjorde inte saken bättre.

Jag är faktiskt lite bekymrad över Carolina Klüft. Det känns som att hon tappat gnistan. Händer inget radikalt tror jag hon får stryk i femkampen i EM.

Till sist vill jag bara säga att jag hoppas att Valencia spelar sk***n ur Inter ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback