Bråtens revansch

Tur att man har fel ibland. Jag trodde helt ärligt att Sverige skulle få lämna VM i Sapporo utan en endaste medalj. Nu blev det inte så. Mats Larsson, reserven som i sista stund fick Thobias Fredrikssons plats, tog ett överraskande silver i sprinten.

Jättekul för honom. Själv har jag dock lite svårt att känna den där glädjen jag brukar göra när det går bra för Sverige i stora mästerskap. Att medaljen togs av just Mats Larsson, ger ju Inge Bråken, f'låt Bråten en chans att slå sig för bröstet och säga, där fick ni, kom inte här och kritisera min laguttagning.

Nä, visst, så här med facit i hand så var det så klart rätt att Larsson fick köra. Ett gott ledarskap handlar dock inte bara om bra laguttagningar. I en intervju efter finalen sa Bråten att det var en seger för Mats men även för honom själv. Det hade varit stort om han INTE sagt något om det.  Jag hoppas och tror att det här är Bråtens sista säsong som förbundskapten i Sverige.

Kändes annars som lite upponedvända världen idag. Två tjejer och tre killar i sprintfinalerna, resultat som vi inte varit i närheten av tidigare på säsongen. Tidigare tyckte jag alltid att svenskar var experter på att underprestera i mästerskapen. Nu verkar det vara tvärtom.

Hände en kul grej på jobbet idag. Jag hittade Eurosport på nätet. Då menar jag inte eurosport.com, utan en sajt som sänder en massa tv-kanaler på Internet. Vet inte om det är bra eller dåligt att jag inte hittat den tidigare. Beror på vem man frågar antar jag :).

Igår gjorde jag ju Zlatan sällskap i sandlådan och skrev att jag önskade att Valencia skulle spela sk**en ur Inter. Nu blev det inte riktigt så. Men 2-2 innebär ändå klar fördel Valencia. Jag erkänner villigt att jag inte blir ledsen om Inter blir utslaget.

Ganska coolt att det var Riise och Bellamy som avgjorde för Liverpool mot Barcelona. Bellamy gjorde en golfsving som målgest. Finns få saker som är så kul och uppfriskande som självdistans. Självdistans förresten, kanske ännu ett ord att lägga till  Zlatans ordlista.

Kommentarer
Postat av: Säl

Var inte så negativ, man måste tro på sina landsmän!;) Anja hade inte heller gjort någon bra säsong och se på hennes VM. Björn Lind och Anna Dahlberg har inte alls varit bra det här året, men nådde nästan fram idag. Med lite flyt hade Sverige tagit tre medaljer. Med lite bättre skidor tror jag att damerna tagit en medalj minst. Vad hände med Emil Jönsson i finalen? Han imponerade väldigt i de andra loppen. Tre medaljer idag och målsättningen hade inte alls varit optimistisk längre. Två medaljer imorgon och en i damstafetten!?!:)

2007-02-22 @ 23:09:19
Postat av: Anna

Det är bra att du är positiv Säl! Min taktik är lite fegare än din. Jag tippar pessimistiskt och så blir jag antingen positivt överraskad eller får jag chansen att säga "vad var det jag sa" :).

Postat av: Säl

Då kan det ju aldrig gå fel!;)

2007-02-23 @ 08:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback