Räkna ALDRIG bort Anja Pärson

Jag hittar inte riktigt orden för att beskriva vad Anja åstadkom idag. Jag kan försöka med fantastiskt, enastående och underbart. Stora ord som ändå inte känns tillräckliga.

Med Anja-mått mätt har hennes säsong fram till idag varit usel. Det var länge sen hon kom till ett mästerskap med så lite förväntningar på sig. Ändå har det hela tiden funnits där i bakhuvudet på mig. 

Räkna aldrig bort Anja Pärson.
Räkna aldrig bort Anja Pärson. 

Med en dåres envishet har jag slagit bort tanken varje gång den pockat på uppmärksamhet. Nu vet jag bättre.

Renate Götschl, Julia Mancuso och Lindsey Kildow har dominerat fartgrenarna totalt den här säsongen. Men när det verkligen gällde var det Anja som var bäst. Igen. Det är naturligtvis ingen slump. Anja Pärson är en vinnare i varje millimeter av sin kropp. Vem minns inte de svarta ögonen och den brutna staven efter tredjeplatsen i kombinationen i OS förra året. Det är väl bara Therese Alshammars silvertårar som kan konkurrera med den besvikelsedemonstrationen.

Nä, hatten av för tävlingsmänniskan Anja. Det var en makalös prestation hon stod för idag. Och VM har bara börjat. Det kommer mera. Det är jag säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback