Who's da man

Näe, som jag trodde. Kunde inte låta bli att skriva ett inlägg om Zlatan.

Jag har hela tiden tyckt att valet mellan Lagerbäck och Zlatan i landslaget varit lätt. Jag har inbillat mig att det är det som det här handlat om. Zlatan kan inte med Lagerbäck och om bara han försvinner så är allt frid och fröjd igen.

Så otroligt naivt av mig.

Problemet är mycket större än så. Zlatan är inte bara på kollisionkurs med förbundskaptenerna, det är hela laget det handlar om, anförvanterna Chippen och Mellberg undantagna.

Snart struntar jag faktiskt i om Zlatan vill vara med i landslaget eller inte. Ska han inte vara med vill jag dock veta varför!

Zlatans tystnad är ett hårt slag i ansiktet på hans svenska fans, på alla småkillar och småtjejer som kommer till fotbollsträningen iklädda en liten landslagströja med namnet Ibrahimovic på ryggen.

Näe Zlatan, släpp spaden, kom upp ur sandlådan och svara i telefon när Lagerbäck ringer. Det är ingen plikt att spela i landslaget, men vill man inte vara med är det en plikt att berätta varför.


Ordlista till Zlatan-------------------------------------------------------------------------------------

Respekt - ett ord som du redan nu använder mycket. Ordet riktiga betydelse verkar dock ha gått dig förbi. Respekt ska vara ömsesidig. För att få respekt måste man visa respekt. Respekt är något man förtjänar.

Självrannsakan - svårt ord. Självrannsakan innebär att man ibland ser till sig själv, kanske frågar sig, vad är min del i detta, kan jag ha gjort något fel. Ett bra tillfälle att göra detta kan vara när de andra killarna i fotbollslaget inte tycker om en.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Morgan

Hej!!

Trevlig blogg!! :)

Håller helt med dig om att Zlatan agerar lite väl omoget emellanåt; Som du skriver om så är det säkerligen många barn som har honom som den STORA idolen som blir grymt besvikna.
Men samtidigt vet man ju inte om han har skäl att agera som han gör? (I förhållande till landslaget). Men som sagt, som du oxå skriver om, så borde han ju rimligen ange sina skäl i media. Problemet är väl möjligen då att han & media inte alla gånger drar riktigt jämt. (Vilket jag faktiskt kan tycka inte enkom är Zlatans fel). - Aja, mycket strul kring den herr`n.

Ha det bäst!!

M.v.h.,

Postat av: Anna

Hej Morgan! Tack för din kommentar! Håller med dig. Det är ju aldrig ens fel när två träter och Zlatan har fått ta mer skit från media än han förtjänar. Det är mycket möjligt att han har bra skäl att agera som han gör, men om skälen är bra borde det inte vara så svårt att berätta...

2007-02-20 @ 14:10:37
URL: http://tankaromsport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback