Äntligen är hon fast!

Jag visste det. Hon är dopad. Jag har sagt det varenda gång jag sett henne tävla, Venelina Veneva. Nu äntligen har jag fått det bekräftat.

Veneva tog silver före Kajsa Bergqvist i EM i Göteborg förra sommaren. Nu stängs hon av på två år. Ett straff som jag dock tycker är alldeles för kort. Personligen vill jag aldrig någonsin se henne i en friidrottstävling igen. Tycker dessutom att hon ska bli av med alla medaljer hon tagit.
 
Det ska kosta att fuska som hon har gjort.

Kajsa har aldrig ens försökt dölja vad hon tycker om bulgariskan. Efter Golden League-galan i Zurich förra året sa hon bland annat:
- Jag kan väl uttrycka det så, att när jag förlorar mot andra är jag besviken på mig själv, men då jag förlorar mot henne blir jag bara så jäkla arg.

Säger det mesta.

Det positiva i all den här tragiken är så klart att Veneva nu åkt fast. Mer och mer resurser läggs på att upptäcka fuskarna och det är fantastiskt bra. Tidigare har man lite haft känslan av de som dopat sig hela tiden har legat steget före, nu väcks förhoppningar om att dopningspolisen är om inte förbi, så i alla fall på väg ikapp.

*****************************

Försökte mig på lite styrketräning i förmiddags. Behöver det för min klena rygg. Tyvärr gick det inte så bra.... 

Skulle nästan vilja beskriva det som en nära döden-upplevelse, kanske inte så att jag såg det starka vita ljuset och händelser ur mitt liv flasha förbi, men rätt nära. Uppvärmningscyklingen och de första övningarna gick okej. Sen började kroppen säga ifrån. Ordentligt. Jag fick hjärtklappning, blev yr och illamående. Helt ärligt har jag aldrig varit så nära att kräkas efter fysisk ansträngning som idag. Friskis-personalen ska nog vara lite tacksamma att jag inte la en pizza i deras fina reception.

Nä, usch, det var faktiskt jäkligt obehagligt. Sitter nästan här och tycker lite synd om mig själv.

Jag tror mitt lilla gymfiasko kan härledas till uppladdningen. Dåligt med sömn och bara två fattiga Falu rågrut med varsin sladdrig ostaskiva till frukost. Det är inte direkt nån kickstart för kroppen.

Nu måste jag nog vila upp mig ett par dagar innan jag gör ett nytt försök. Då med lite mer välfyllda depåer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback