En hel del golf

En rätt elak sommarförkylning har haft mig i ett envist grepp de senaste två veckorna. Idag var jag äntligen pigg nog att sticka ut och springa igen. Förvånande nog kändes inte löpningen värre än vanligt.

Det kan tolkas på två sätt.

1. Jag var på botten redan innan förkylningen. Kunde således inte bli sämre.
2. Jag har lyckats behålla den lilla kondition jag hade under det ofrivilliga uppehållet.

Jag tror och hoppas på alternativ två.

****************************

På torsdag börjar British Open (för herrar). Ska bli riktigt spännande att se vad svenskarna kan åstadkomma där. Det är många som spelat bra de senaste veckorna. Bäst rankad av de blågula är Henrik Stenson, men jag tror mer på Niclas Fasth. Stenson är nybliven pappa, dottern Lisa föddes den 1:a juli. Känns som om British Open kommer lite i andra hand för honom... Näe, jag sätter alltså hellre en peng på Fasth. Han är fylld till bristningsgränsen med självförtroende efter det fina spel han presterat i år.

I början på augusti är det dags för damerna att spela samma tävling. För första gången någonsin avgörs den på the Old Course, St Andrews, golfens vagga. På tiden va?

Finns en del att se fram emot när det gäller golf även här på hemmaplan. Veckan efter damernas British Open spelas Annikas egen tävling,
Scandinavian TPC, på Barsebäck. En dryg månad senare, 14-16 september smäller det på Tylösand utanför Halmstad. Det är en av mina absoluta favorittävlingar, Solheim Cup, som återigen avgörs på svensk mark.

Jag har förresten länge väntat på att få se nån "ny" svenska spela bra på LPGA-touren. Nu verkar det vara dags. Linda Wessberg ligger trea med bara några hål kvar att spela i veckans tävling. Linda har länge varit bra på Europatouren, kanske är hon redo att ta nästa steg nu.

**********************

Har det någonsin snackats så mycket om Manchester City som nu? Kul för lillebror att få lite uppmärksamhet...

Tror det var TV4-sporten som hade en ganska intressant genomgång av City's trupp som den ser ut i dagsläget. Inget som får konkurrenterna att göra i byxorna direkt. Svennis och Backe har ett tufft jobb framför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback