Första truppen

Thomas Dennerby har tagit ut en första trupp till VM. En trupp som ska bantas rejält, av de 30 spelare som den innehåller just nu ska nio bort.

Jag blev väldigt överraskad av att se Marlene Sjöbergs namn i listan. Överraskad, men framför allt jublande glad. Marlene är en av mina absoluta favoritspelare i damallsvenskan. Så klok, så elegant, så jäkla bra. Jag tycker en av Sveriges stora svagheter är bristen på spelskickliga backar. Marlene Sjöberg är ett lysande undantag.

Jag vet inte hur väl hon står sig i tuffare internationella matcher, men jag hoppas verkligen att hon får chansen att visa det.

VM börjar närma sig nu. Det känns.

****************************************

Vad ska Kajsa Bergqivst göra åt Blanka Vlasic? Igår hoppade Vlasic 2.06 och gjorde flera bra försök på världsrekordhöjden 2.10. Jag tror hon tar det snart, världsrekordet alltså. Varför inte på DN-galan, där finns ju en fin tradition av att sätta världsrekord i höjdhopp!

****************************************

Lite i skymundan gör ett svenskt landslag just nu sensation. Det är tjejerna i basketens U19-landslag som imponerar stort i VM i Bratislava. Det är faktiskt första gången någonsin vi har ett svenskt basketlandslag i en VM-turnering. Därför känns det extra skönt att tjejerna inte verkar vara där för att se och lära. De har redan slagit flera på papperet bättre lag och har nu en god chans att ta sig till kvartsfinal.

****************************************

Till sist, tack till Linda Wester från Kramfors som blev den första sms-medlemmen i damfotboll.com's fan club. Tack Linda, du har gett mig lite hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback