Hemma igen

Hemma på fastlandet igen. Skönt. Gotland var fint, men i ärlighetens namn hade jag nog förväntat mig lite mer.

Det bästa med resan var faktiskt det sista som hände på väg tillbaka till Visby från Fårö igår. Hela dagen hade vi spanat efter de berömda Gutefåren. Johanna och jag ville fota. Vi var nästan hemma igen när Helena fick syn på dem. Sista chansen, tänkte jag och vände bilen. Vi stannade vid hagen ett bra tag och fick efter en stund sällskap av fårens ägare. De gav oss en liten lektion i Gutefårens historia. Visste ni till exempel att det ett tag bara fanns tolv djur kvar och att de förr i tiden kunde ha flera par horn!?

Väl tillbaka i Visby igen plockade jag fram min dator för att kolla mailen. Är glad att jag gjorde det för i min inbox låg ett mail från Max Wiman, Sydsvenskans sportchef, och väntade. Han undrade om jag ville göra LDB-Göteborg i Svenska Cupen. Självklart ville jag det.

Jag behövde bara åstadkomma 1800 tecken, men med en tightare deadline än jag var van vid så kändes det ändå ganska nervöst. Det gick dock bra och för första gången ställde jag en fråga till tränarna och pratade med en spelare (Frida Nordin) på presskonferensen. Lite av en milstolpe för mig!

Kommentarer
Postat av: Liza

Jag tänkte ärligt talat inte på att det var du som hade skrivit dagens referat från LdB-matchen när jag läste det i morse, men nu förstår jag varför Frida Nordin blev så lovordad... ;))

2007-07-05 @ 09:00:44
Postat av: Anna

Liza, dags att inse hur bra Frida är nu! Malmös tränare sa det själv igår, Frida har varit grymt bra hela säsongen!

Postat av: Liza

Haha, jo jag vet.... Jag har ju faktiskt erkänt för dig att även jag har tyckt att hon varit duktig några matcher jag sett I ÅR! ;)

2007-07-06 @ 11:36:04
Postat av: Ida

Snyggt referat Anna! Jag tänkte inte heller på att det var du som skrivit, så jag läste om det nu.

2007-07-08 @ 15:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback