Kallur och Klüft fortsätter imponera

Det har varit dåligt med besök på bloggen idag. Drar slutsatsen att de flesta inte gillar nostalgiskt sommarstugedravel.


Kanske finns det i alla fall nån som är lite nyfiken på hur det gick med nätet vi lagt ut. Vi tog upp det i morse och det innehöll faktiskt över femtio fiskar. En fet abborre bland annat. Den grillade vi och åt upp till middag.


Vädret idag har helt oväntat varit riktigt bra. Så pappa, brorsan och jag passade på att sticka iväg och spela golf. Det fick bli på en pay-and-play eftersom brorsan inte har grönt kort, ett faktum som inte bekymrade honom det minsta. Hans kaxighet var dock inte rikigt i proportion till golfkunnandet skulle det visa sig, även om han var duktig för att aldrig ha spelat på en riktig bana förut.


Mitt eget spel var inget vidare, i alla fall inte förrän den tre sista hålen som jag gick på ett under. Ganska skönt att avsluta så!


Kvällen har till största del tillbringats framför teven. Friidrott från Lausanne stod på programmet. Jättekul så klart att se Kallur och Klüft. När det var tio meter kvar av häckloppet var jag helt säker på att Sanna skulle vinna, men Perry krånglade sig förbi på sista metern. Lite konstigt då Sanna brukar vara som starkast i slutet av loppen, idag var det istället en riktigt bra start som la grunden till det fina resultatet.


Klüft är också riktigt på gång. Det är verkligen som natt och dag att se henne nu jämfört med i fjol. Kommer ihåg hur vi satt där på Ullevi och klappade händerna illröda i våra fruktlösa försök att lyfta fram henne. Nu är det en annan Carro på banan och jag tror inte Erika Johanssons svenska rekord på 6.99 står sig speciellt länge till.


Dagens kändisspaningar:

Peter Siepen på Coop utanför Torshälla.

Del Piero plockandes smultron i vår trädgård.


Har tyvärr bara bildbevis på det ena.


image21

Bilden på mördarsnigeln? När jag skulle ut och ta den lyste solen varmt och skönt och alla sniglar hade sprungit och gömt sig. Får bli en annan dag. Ni klarar er nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback