Korkade regler

Har ni liksom jag reflekterat över hur dumma de amerikanska uttagningarna till de stora friidrottsmästerskapen är? I princip varje gång det är VM eller OS är det någon stor stjärna som inte kommer med i USAs trupp därför att de misslyckats på de amerikanska mästerskapen. Det är en dag, en tävling som gäller för att kvalificera sig. Är man inte topp tre då så är det kört. Eventuella fantastiska resultat tidigare på säsongen är ingenting värda.

Den här gången är det suveränen på damernas 400 m, Sandy Richards, som fallit offer för amerikanernas korkade regler. Hon visade i kvällens Golden League-tävling i Paris att hon är den överlägset bästa på distansen, men eftersom hon misslyckades i uttagningstävlingarna så blir det inget VM för henne, i alla fall inte i hennes bästa gren.

Idiotiskt.

Kul annars med bra insatser från Christian och Sanna ikväll. Sanna som för övrigt var underbart cool när hon hälsade hem till sin födelsedagsfirande pappa under intervjun med TV4. Jag blir alltid så glad när jag ser Sanna Kallur.

*********************************

En film, Million Dollar Baby, lyckades jag klämma in i dagens späckade schema, det var lite tight då det var mycket navelpillande som skulle hinnas med, men det gick. Otroligt tung film, absolut ingen feel good-rulle. Med det inte sagt att jag inte tyckte den var bra, för det gjorde jag verkligen. En film, som liksom gårdagens Hotel Rwanda får en att tänka till, fast på ett lite annorlunda sätt.

Gonatt.

Kommentarer
Postat av: tobyno1

Shiiit! Jag trodde jag var sportnörd, men detta är ju i princip omänskilgt! Imponerad av vilken jävla koll du har på det mesta, men samtidigt lite oroad över bredden på dina intressen :S Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback