LDB fortsätter vinna

Vet ni vad jag tycker om? Att slå upp ögonen på morgonen och se hur solljuset strilar in genom glipan brevid den neddragna rullgardinen. Extra mycket tycker jag om detta efter vad som känns som hundra år av oavbrutet regnande.

*******************

LDB vann ikväll igen. De verkar klara sig alldeles utmärkt utan mig på läktaren. 3-0 mot AIK är naturligtvis skönt att ta med sig in i det korta uppehåll som nu väntar. Frida Nordin var tydligen riktigt bra igen. Vilken vårsäsong hon har bakom sig!

Läs gärna vad
Sydsvenskan skriver om matchen. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker det är riktigt dåligt skrivet. I första versionen på Sydsvenskan.se användes bland annat uttrycken "gjorde ett inlägg" och "i slutet av ett långt uppspel". Sånt ger i alla fall mig intrycket att den som skrivit inte kan speciellt mycket om fotboll... Fast å andra sidan lusläser jag den här sortens artiklar. Jag VILL gärna hitta fel eller konstigheter för att jag lättare ska kunna inbilla mig att jag hade skrivit det bättre själv. Lilla avundsjuka jag.

Jaja.

Umeå vann också, om än bara med 2-1 över Bälinge. Moström säger att nu är det slutspelat, vilket hon i och för sig sagt förut. Stör mig ocksåmpå alla journalister som fortsätter fråga henne om VM. I VM vill vi bara ha spelare som är 100% motiverade, dessutom tror jag inte att även om hon började hårdträna nu skulle ta en plats på det svenska mittfältet. För vem skulle hon peta i trojkan Fischer, Sjögran och Seger? Ingen om jag får bestämma.

Lotta Schelin gjorde två mål ikväll och leder nu skytteligan. Lotta har gjort  20, Marta 18. I den tvekampen håller jag stenhårt på Lotta.

**********************************

Det ryktas att Ljungberg är på väg till Fiorentina. Go for it Freddie, säger jag. Har en känsla av att lite miljöombyte skulle vara bra för honom.

**********************************

Till sist, dagens fotoexperiment. Blev lite coolt tycker jag.

image22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback