Lite fotboll

Som jag skrev igår så tror jag det är bra för Ljungberg att komma till West Ham. Klubben verkar göra en seriös satsning. Så klubbytet i sig bekymrar mig inte. Däremot är jag inte helt säker på om Ljungbergs kropp verkligen håller för det tuffa spelet i Premier League. Det är ju knappast bara otur som gör att han är skadad så ofta.

*************************

Norrköping förlorade sin första match i årets superetta idag. Inte för att jag tvivlade på att förlusten skulle komma, det gör den ju alltid. Hade dock inte trott att den skulle komma mot ett Ljungskile som spelade 20 minuter med två (!) man mindre på planen. Det kändes onödigt.

*************************

Hanna Ljungberg är tydligen långt ifrån frisk. Det är en månad sen hon skadade sig och hon har fortfarande inte löptränat. Skadan hinner säkert läka i tid till VM, men hur hennes form kommer att vara känns mer osäkert.

*************************

Manchester United är på Asien-turné och nyförvärvet Nani har gjort sitt första mål för klubben.
Gabriel Heinze har ryktats vara på väg till Liverpool men Alex Ferguson dementerar detta. Inte sen 1964 har en spelare gått direkt mellan klubbarna! Säger en del om hur de känner för varandra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback