LUGI satsar

Suck. Det verkar som att den här dagen kommer bli en kopia av gårdagen. Förkylningen är på plats, regnet likaså.

Jaja, jag gör det bästa av situationen och bloggar lite om mitt favoritlag i handboll, Lugis damer. De har i dagarna fått en ny huvudsponsor, Perspektiv Bredband, som möjliggör en riktigt spännande och seriös satsning.

Nyförvärven ser intressanta ut. Viktigast tror jag Sanna Harris, ja det är tränarens fru, blir. Hon är precis en sån spelare, med mycket rutin och tyngd, som det unga Lugi behöver.

Tyvärr har tvillingarna Månsson lämnat klubben. Tråkigt tycker jag, då få spelare lirar med så mycket hjärta som de två. Katja var dessutom lagkapten, den rollen tas nu över av Sanna Rolf.

Den 15:e september drar Elitserien igång och det blir direkt tuffast möjliga motstånd då svenska mästarinnorna Sävehof kommer på besök till Lunds Idrottshall.

Ska bli spännande att se hur de unga spelarna tacklar sin andra säsong i högsta serien och hur de nya kommer in i lagets sätt att spela handboll.

Lita på att jag kommer att sitta där på läktaren den 15:e september.

************************************

LDB FC Malmö får möta Umeå på bortaplan i Svenska cupens semifinal. Ingen drömlottning precis, även om jag så klart tror att LDB mycket väl kan vinna den matchen. Skulle de lyckas med det blir det bortamatch även i finalen, mot antingen AIK eller KIF Örebro.

Tack vare Umeås förluster är ju allsvenskan fortfarande en öppen historia, men jag tror ändå att cupen är Malmös bästa chans att vinna något stort i år.

På söndag är det ny match igen, hemma mot Hammarby. Spelschemat är otroligt tufft just nu. Jag kan inte se den matchen och det blir faktiskt den första jag missar den här säsongen. Jag skulle kunna hinna se första halvlek och att jag ens överväger det säger väl en del om hur mycket jag tycker om att se hudkrämarna spela fotboll.

Kommentarer
Postat av: Andreas K

Du skrev en gång att det inte var så många som läste din blogg. Det är i så fall mest synd om dem. Du skriver njutbart och det är en fröjd att läsa. Att du dessutom har samma favoritlag som jag (Lugi:s damer) gör inte saken sämre. Keep it up!!!

2007-07-06 @ 14:29:31
Postat av: Anna

Tack Andreas!!

Postat av: Richard

Det är alltid lika kul att läsa din blogg. Hörde att du skall bli skribent för Lugi Dam under säsongen som kommer. Fantastisk kul. Har sparat din blogg som du skrev om "Världens bästa lag" Spelar ingen roll hur många gånger man läser den, den värmer varje gång. Hoppas att jag får träffa dig i hallen när serien startar. Eller varför inte under Lugi Dam Cup som vi skall arrangera sista helgen i Augusti (24-26). Än en gång tack för dina fina texter, Richard (lagledare Lugi dam)

2007-07-16 @ 21:16:07
Postat av: Anna

Tack för de värmande orden Richard!

2007-07-17 @ 11:50:42
URL: http://tankaromsport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback