Marta är stor

Ibland, ganska ofta faktiskt, händer det något på mina löprundor som jag tycker är värt att berätta om här i min lilla

blogg.Idag t ex hade jag väl sprungit ungefär fem minuter när jag möter en kvinna med en hund. En stor hund. Som vanligt har jag ingen aning om vilken ras det är, men den är svart och ser inte speciellt snäll ut. När kvinnan ser mig får hon nåt skrämt i blicken och tar genast tag i hundens halsband, hon håller krampaktigt i det med båda händerna och jag får känslan av att besten när som helst ska slita sig och med sina sylvassa tänder attackera min blottade hals.

Naturligtvis händer ingenting, men man undrar ju ändå lite hur det var ställt med den här hunden och dess matte.

**********************************

Pelé, Socrates, Garincha och - Marta. Som första kvinna får Marta ta plats på Maracanas Walk of Fame. Huruvida det är hennes fötter eller händer som ska gjutas av har jag inte rett ut riktigt eftersom olika källor säger olika saker. Jag tippar på fötterna, hon är ju ändå fotbollspelare.


Marta spelar i UIK och det är ju inte direkt mitt favoritlag, men det är alltid skönt att se damfotbollen bryta ny mark.


**********************************

Min strumpor börjar ta slut och jag har inte bokat nån ny tvättid. Vad är det här för jävla sommar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback