Mer Hawkeye

Min kompis "Säl" (ja hon kallas faktiskt så) har i en kommentar gett en lite mer ingående beskrivning av Hawkeye-systemet. Min var nog i ärlighetens namn lite väl förenklad.


Så för er som verkligen vill fördjupa er i detta kommer här lite mer fakta från Säl.


"Tänkte bara säga att Hawkeye inte kan räkna ut exakt, kan faktiskt ha fel på några millimeter..;) Systemet är bättre än det mänskliga ögat! Består av åtta kameror, som räknar ut bollbanan..."


***********


Som ni vet så skriver jag en hel del om LDB FC Malmö. Nu har jag hittat en blogg som helt är tillägnad detta fantastiska lag. Ni hittar den
här.


Kommentarer
Postat av: e

tack tack för länk till min blogg, den är kanske inte lika seriös som din men den är i alla fall grundad i en genuin kärlek till ldb fc... hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback