Snåla, lata eller vad?

Ikväll är jag lite besviken och lite glad. Börjar med det jag är besviken på. 

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag är en av personerna bakom sajten damfotboll.com. Damfotboll.com är utan konkurrens Sveriges största (och bästa) sajt om damfotboll. Vi har över 100 000 besök varje månad.

Jag lägger ned mycket tid på att jobba med sajten. Allt arbete jag gör är helt ideellt och det är ok, jag engagerade  mig inte för att bli rik.

För att säkerställa att vi kan fortsätta driva sajten och förhoppningsvis även utveckla den vill vi nu försöka dra in lite pengar. Därför har vi startat något som vi kallar för damfotboll.com's fan club. Ett års medlemsskap kostar 50 kr och man kan bli medlem väldigt enkelt genom att skicka ett sms.

Hittills har INGEN tyckt det arbete vi gör varit värt besväret och pengarna. Men det är klart, det tar säkert en minut att skicka sms:et och 50 spänn, det är ju faktiskt en hel lunch!

Jag, bitter? Absolut, som bara den. Jag tycker det är skittråkigt att vi inte kan få lite uppskattning för det vi gör, att folk inte vill hjälpa med att se till att sajten kan leva vidare och utvecklas.

Det som ändå gör mig lite glad ikväll är att IFK Norrköping är tillbaka på vinnarspåret igen. Alltid nåt ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback