Tjänster och gentjänster

Har precis suttit och tittat på kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande från Öland. Carola var där och sjöng. Jag har alltid gillat Carola. Jag var sex år när hon vann både melodifestivalen och mitt hjärta med "Främling".

Hon var min första stora idol.


Den här gången kunde jag dock inte låta bli att irritera mig. MÅSTE hon få allt hon sjunger att låta så förbannat frireligiöst?! Jag fick en obehaglig känsla av att befinna mig mitt i ett Livets Ord-möte under hennes framträdande ikväll. Usch.


*****************


Blev en golfrunda med mamma innen kvällens tv-tittande. Jag spelade utan varken hjärna eller hjärta och resultatet blev därefter. Var lite förbannad när vi slog ut på första hålet. Drivern satt perfekt och jag tänkte "fan det här med ilska verkar ju funka bra på golfbanan". Full av tillförsikt ställde jag upp mig för nästa slag, redo att banka skiten ur bollen. Sorkdödaren jag åstadkom fräste väl fram en femtio meter innan den la sig tillrätta i ruffen på högersidan. Resten av rundan fortsatte i samma stil.

Ilska funkar INTE när man spelar golf. I alla fall inte för mig.


Varför jag var så arg? Jag var fruktansvärt besviken på en person som jag verkligen tycker att jag ställt upp för, mycket mer än man egentligen kunnat begära. Nu bad jag om en gentjänst och det var inte populärt, bara så hemskt besvärligt. Fy fan för sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback