Vilken kamp!

Inget bloggande på två hela dagar. Undrar om någon saknat mig... Kan inte vara många i så fall. En riktigt bra dag har jag 30 besökare här i bloggen. Det är lite, jag vet. Idioten Alex Schulman har över 100 000 på sin... Fast jag ska inte säga nåt, jag är faktiskt en av de som bidrar till att göra just hans blogg till Sveriges största. Fråga mig inte varför, för jag har nog inget riktigt bra svar.

Nog om det, såg ni avslutningen av British Open idag? Vilken kamp det var mellan Sergio Garcia och Padraig Harrington! Det var så spännande att jag nästan kissade på mig. Bokstavligen. Det var faktiskt omöjligt att lämna TV:n innan Garcia slagit sin sista putt på 18:e. Toabesöket fick helt enkelt vänta.

Det var golf när det är som allra bäst. Göran Zachrisson vräkte ur sig mer obegripliga kommentarer än någonsin och de små marginalerna var inte bara en klyscha utan ett högst påtagligt faktum. Sergio Garcia lär ha svårt att släppa de där marginalerna när han ska försöka sova ikväll... En millimeter, mycket mer kan det inte ha varit som skillde honom från sin första major-seger i karriären.

Nu var det istället Harrington som fick vinna. Var det nån som trodde det efter att han slagit i vattnet två gånger på sista hålet? Jag gjorde det i alla fall inte. Starkt att samla ihop sig och starkt att våga spela på säkerhet på slutet.

Jag höll på Garcia, men har absolut ingenting emot att Padraig Harrington vann. Det var åtta år sen en europe vann en major sist. Gillar att se amerikanerna får stryk...

En europeisk succé, men knappast någon svensk. Alla de stora namnen floppade. Egentligen bara doldisen Pelle Edberg som kan få beröm för sin insats. Tolva i sitt första British Open! Riktigt, riktigt bra!

Henrik Stenson inte bara spelade dålig golf, han skämde också ut sig genom att slå sönder en tee-kula. Lite lite sömn för den nyblivna pappan kanske?

******************************

Senaste ryktena säger att Ljungberg ska till West Ham. Låter bra tycker jag.

******************************

Imorgon. Tillbaka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Liza

... och jag gråter över Ljungberg-ryktet... :( En av mina absoluta favoritspelare kan inte lämna mitt absoluta favoritlag! Men visst, i ärlighetens namn håller kanske inte kroppen längre för att spela på topp i ett topplag i Premiere Leauge - men ändå... Suck...

2007-07-23 @ 09:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback