Bluffen

Jag vet att det inte har något med sport att göra men jag måste ändå ta upp det, bara för att jag rent ut sagt tycker det är så jävla brilliant.

Jag pratar så klart om den stora bluffen. Donationsshowen som visade sig vara ett PR-trick för att skapa debatt om bristen på donatorer.

Över hela världen upprördes människor, inklusive jag själv, över det extremt oetiska med att göra TV-underhållning av människor som på blodigt allvar kämpar för sina liv.

När showen väl ska börja, på dagen fem år efter att kanalens grundare dött i väntan på en ny njure, avslöjar man att det hela är en bluff. En bluff med syfte var att göra människor uppmärksamma på ett stort och allvarligt problem.

Överdriv och bli hörd. Ändamålet helgar medlen.

Jag tycker det var lysande och geniförklarar utan att tveka mannen/kvinnan som kom upp med idén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback