En del har vingar, andra fötter av bly

Golden League-säsongen drog igång igår på Bislett i Oslo. Det är bra. Friidrott är roligt.

Sanna Kallur flög fram över häckarna, medan Carro och framför allt Kajsa verkade ha fått bly i spikskorna. Blir inte riktigt klok  på det här med dagsform. Häromdagen hoppade Kajsa 2.02 i Turin. Så här bra har det inte känts på över ett år sa Kajsa efter den tävlingen. Igår i Oslo tog hon 1.93 med mycket stora besvär.

Hur funkar det där egentligen?

*****************************

Henrik Stenson tippas ju allmänt bli förste svensk att vinna en major. Mycket möjligt, men det blir inte i US Open den här helgen. Med 15 över par efter två rundor var Henrik inte ens nära att klara cutten. Niclas Fasth däremot ligger trea! Bara två slag efter ledaren och i riktigt bra slagläge inför avslutningen.

Hade väldigt gärna velat titta på helgens spel, hade varit kul att se den där monsterbanan som alla pratar om... MEN nu har jag inte brytt mig om att skaffa Viasat Golf och då får jag klara mig utan. Suck, ännu ett I-landsproblem att brottas med.

****************************

Snart ska jag ut i kylan och titta på Kirseberg-Mabi. Om klarar mig igenom den matchen utan att förfrysa mig kommer förhoppningsvis mitt referat i Sydsvenskan imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback