Går det att ladda om?

EM-kval mot Island imorgon och det blir så svårt som en landskamp mot Island någonsin kan bli.

För hur laddar man om efter en match som den mot Danmark?

Kapten Ljungberg säger att de är professionella i sin inställning och att det inte ska vara några problem. Men ursäkta mig, det är ju bara skitsnack. De må vara proffs, men först och främst är de människor av kött och blod precis som du och jag och tändning kommer inte på beställning. Inte ens för ett fullblodsproffs som Fredrik Ljungberg.

För de allra flesta i truppen är det dessutom den sista matchen innan semestern. En match som ALLA förväntar sig att de ska vinna. En match till som deras slitna kroppar ska ta sig igenom innan den välförtjänta ledigheten.

Hur man än vänder och vrider på det är dock Sverige ett bättre lag än Island och jag kan inte tro annat än att vi vinner imorgon. Förutsättningarna hade dock kunnat vara bättre.

Hade varit kul att se Zlatan spela, men jag tippar Allbäck och Rosenberg på topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback