Moström gör comeback

Läste precis ett pressmeddelande från Umeå IK. Malin Moström gör comeback i morgondagens match mot QBIK.
Hon har skrivit ett korttidskontrakt som sträcker sig fr o m idag till den 12/7.

Jag är inte en av Moströms största fans. Inte så att jag påstår att hon inte var bra, hon var verkligen fantastisk när hon var som bäst, men under slutet av karriären tyckte jag hon levde lite på gamla meriter. Av den anledningen tyckte jag inte heller att det var någon större förlust för landslaget när hon bestämde sig för att lägga skorna på hyllan.

Jag tror dock att Malin kan göra riktigt bra ifrån sig under de matcher hon nu hinner spela för Umeå. Under en så kort period kan hon spela på ren inspiration, lite som Henke under hans första tid i Mancherster United.

*********************************

Var på Husiegård ikväll och såg Husie- Sjöbo i Söderettan. En bit in i andra halvlek skadade sig Sjöbos målvakt Mia Möller. Hon fick behandling i ca fem minuter och när hon väl reste sig såg hon ut att ha riktigt ont, verkade knappt kunna stödja på sitt ena ben. Men utbytt, nädå. Jag fick faktiskt ont i magen av att titta på hur hon haltade omkring utan att tränaren tog sitt ansvar och tog ut henne. Att Sjöbo inte hade någon reservmålvakt på bänken tycker jag inte spelar någon roll.

Sen är det en annan historia att Husie inte lyckades utnyttja detta. De hade i princip bara behövt lägga bollen på mål.

*********************************

Måste väl säga nåt om Svennis också. Jag hade faktiskt inte trott att det skulle bli en klubb i England när det väl var dags att börja jobba igen. Tillbaka in lejonets kula. Modigt eller dumt?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Moström är bra och har skön inställning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback