Orättvist...

Satt på ett möte på jobbet idag. Stefan, min chef, pratade om ett annat möte som skulle vara den 20:e juni. 20:e juni tänkte jag, det är tre dagar efter Bunkeflo-IFK Norrköping i Superettan.

Är det så jag relaterar till tid och datum nu?
Är jag skadad på nåt vis?

***********************

Blev lite bitter på presskonferensen efter LdB-matchen igår. En journalist från en stor tidning, inga namn, men den börjar på S och slutar på ydsvenskan, avslöjade hur dåligt påläst han var genom att ställa som jag tyckte en del korkade frågor. Jag kanske drar förhastade slutsatser nu, men det kändes lite som att det var straffkommendering för honom att behöva gå på damfotboll. Han hade väl knappast varit dåligt förberedd om det gällt en match i herrallsvenskan?

Själv satt jag där med full koll och en enorm längtan efter få skriva om såna här matcher för en tidning. Därav bitterheten jag nämnde innan. En bitterhet som kan liknas lite vid den jag brukade känna när Åke Stolt beklagade sig över att behöva se alla OS på plats. Stackars jävel. Verkligen. Han måste vara glad nu när han slipper.

************************

Suzann Pettersen, den norska golftjejen, vann sin första major inatt. Kul och väldigt positivt för det europeiska Solheim Cup-laget att hon spelar så bra. Det finns dock en sak som jag inte gillar med Suzann. Hon ser nästan aldrig glad ute på golfbanan. Hon ska så klart göra det som passar henne bäst, men när jag tittar på golf eller vilken annan sport som helst för den delen, så vill jag att idrottarna ska visa att de blir glada när de gör nåt bra, t ex sätter en lång putt eller gör ett mål. Idrott handlar ju om känslor!

Värst av alla tycker jag Chelseas tränare Jose Mourhino är. Ingen idrottare iofs, men ändå en coach som borde visa glädje när hans lag gör mål. Visst ibland gör han det, men oftast sitter han bara som en jäkla surkart på bänken och försöker se viktig ut i sin svindyra kostym. Han borde ta efter Alex Ferguson som hoppar och skuttar så den blå näsan dallrar, lika mycket när United gör 1-0 mot Liverpool på övertid som när man slår in 4-0 i en match som är avgjord för länge sen. Go Alex säger jag bara!

************************

Niklas Skoog gjorde comeback i MFF ikväll och han visade direkt att han i alla fall inte tappat målsinnet under sin långa skadefrånvaro. Han gjorde matchens enda mål och tog sitt Malmö till toppen av tabellen. Roligt tycker jag, inte för att jag gillar MFF, utan för att jag tycker Niklas Skoog är en riktigt bra fotbollsspelare och väl värd detta efter alla sin skador.

Vilket jäkla snyggt mål det var dessutom!


Brommapojkarna som MFF mötte ikväll, har inte vunnit sen premiären och verkar nu fast förankrade i botten. Jag har naturligtvis tippat att de ska klara sig kvar.

**************************

Trelleborg-Gefle måste väl på förhand kännas som allsvenskan mest oglamourösa match. Ändå kan jag inte tycka annat än att dryga 2 600 åskade på Vångavallen är riktigt uselt! Greppet med gratis inträde till ståplats verkar inte ha fått önskad effekt. Trelleborgarna kanske inte gillar fotboll helt enkelt, vilken annan slutsats kan man dra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback