Plask, plask på Malmö IP

LdB FC Malmö - Bälinge igår kväll. En rätt plaskig match om man säger så. Nästan så att simkunnighet var en färdighet man hade mer nytta av än bollkänsla. Mycket till spel blev det inte, det tilllät inte planen, men för de som gillade att glidtackla var det en högtidsstund utan dess like och hade Manon Melis försökt sig på en "Klinsman" efter nåt av sina mål hade hon nog kunnat glida ända ner till mittlinjen.

Förhållandena på Malmö IP gjorde att matchen egentligen hade kunnat sluta hur som helst, men tack och lov så var det två ordentliga mål som avgjorde och inga slumpmässiga orsakade av vädret. Manon Melis fortsätter att imponera på mig, gjorde Malmös båda mål igår.

image17

Bälinges tränare tyckte matchen var helt jämn och var besviken, men jag tyckte nog det var rättvist med hemmaseger. I och för sig kan jag inte längre säga att jag är objektiv när det gäller LdB. Jag börjar verkligen ta laget till mitt hjärta, Manchester United och IFK Norrköping har fått maka lite på sig där inne för att ge plats åt hudkrämarna. På något vis har det faktiskt blivit lättare nu när namnet MFF och de ljusblå tröjorna är borta. Måste också säga att jag är lite förvånad över hur lätt det gått att ställa om, för mig är det nu LdB FC Malmö all the way, när jag pratar såväl som när jag tänker. MFF är numera bara herrlaget, som väl för övrigt inte gör nån glad just nu...

Höll förresten på att krocka igår på väg till matchen. Något den absolut inte hade varit värd. Minibussen framför mig blinkade vänster, bytte fil för att svänga vänster bara för att ångra sig i sista stund och köra tillbaka in i höger fil precis framför mig. Jag fick ställa mig på bromsen och lyckades med nån decimeter till godo undvika att ramma bussen. Jävla idiot. Pulsen ökar bara jag tänker på det.

På vägen hem var trafikproblemen av en annan art. Himlens portar hade öppnat sig och på Fjelievägen kändes det ett tag som om bilen snarare flöt än rullade fram. Lite läskigt det också. Ska nog ta och fixa de där nya sommardäcken nu.

Här kan ni läsa vad jag skrev om matchen på damfotboll.com.

En sommarvikarie på Sydsvenskan skriver också. Och ja, jag är bitter och avundsjuk på att hon har det jobbet och inte jag, speciellt med tanke på att jag faktiskt tycker hennes artikel är riktigt dålig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback