Sagan om Beckham fick ett riktigt Hollywoodslut

Det är nästan så jag skäms lite, men jag tittade faktiskt på Mission Impossible II igår kväll istället för på upplösningen av La Liga. Huvudrollsinnehavaren från filmen, Tom Cruise, var dock på plats på Santiago Bernabeu för att följa polaren David Beckhams sista match i Real Madrid.

Min inställning till Beckham har växlat lite genom åren. Ett tag gillade jag honom verkligen, så mycket att jag döpte en server på jobbet efter honom. Sen tyckte jag liksom Alex Ferguson att det blev lite för mycket fokus på annat än fotboll. Den här säsongen har han dock återvunnit min respekt. Nu för tiden kryllar det inte av spelare som knyter handen i fickan och låter fötterna tala istället för en gnällig käft. Beckham kämpade sig tillbaka. I Real Madrid liksom i landslaget och det känns lite onödigt att det är på fotbollens bakgård USA som han ska avsluta sin karriär.

Capello säger att han nu insett Beckhams kapacitet och hade gärna sett att han stannat i Spanien. Det är så dags.

Servern? Ja, den snurrar fortfarande, gör sitt jobb lika bra som någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback