Världens sämsta tippare

Som vanligt är jag helt urusel på att tippa. Jag trodde på en tuff match idag, istället blev det en promenad i parken.

Den svenska effektiviteten i de här två em-kvalmatcherna har verkligen varit enastående.

Zlatan skojade lite när han kom in, alltid kul att se. Men dagens roligaste måste ändå vara Allbäcks andra mål. Vad hände där egentligen?

************************************

Den här konversationen hade jag idag med min brorsdotter Agnes, snart fem år.

Agnes:   "Aaaanna"
Jag:    "Mmm"
Agnes:    "Veeeeeeeeet du, på Vickes dagis finns en pojke som har en rosa cykel."
Jag.   "Jaha?"
Agnes:   "Vet du varför jag berättar det?"
Jag:   "Näää"
Agnes:   "För att jag tycker inte pojkar ska ha rosa cyklar."
Jag:   "Nähä, varför inte det?"
Agnes:   "För att det är ingen pojkfärg."
Jag:   "Ok, vad är pojkfärger då?"
Agnes:    "Brunt och svart och sånt."

Stackars pojkar. När de är så små tycker nog de flesta av dem att det är finare med en rosa cykel än en svart eller brun. Önskar att fler av dem verkligen fick en också.


Kommentarer
Postat av: Jimmie

Ibland gör det ingenting att man gissar fel om det blir på det där sättet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback