Absolut inte

Känns som lite idrottsmässigt vakum för tillfället. Händer få saker som verkligen inspirerar till bloggande.

Såg iofs min första gräsmatch för året igår. I Revinge. Hade hoppats på en skön stund i solen  och på att vinterbleka kinder skulle få lite färg. Visserligen sken solen, men de allt annat än ljumma vårvindarna gjorde att man hade fått nog efter en timme och då var rätt nöjd med att få sätta sig i en varm bil igen.

På min uteplats slipper man de skånska vindarna och det var från denna som jag följde säsongens sista herrstafett. TVn stod på med hög volym inne i rummet, jag låg i solstolen och lyssnade. Som vanligt avgjordes det hela i en spurt.

Zlatan pratade med pressen igår för första gången sen bojkotten. Han svarade "absolut inte" på i princip alla frågor, till och med på den som handlade om hur han påverkats av att ha blivit pappa. Zlatan har blivit en mycket rik man på att göra det han älskar allra mest. Det är få förunnat. Att han inte kan kosta på sig att ge alla sina fans några riktiga svar tycker jag är uselt.

Man blir irriterad och då är det lätt att fokusera på fel saker. Det viktigaste är ju trots allt att han är tillbaka igen. Tre dagar till match nu.

Anna Lindberg har blivit fyra inte mindre än tio gånger i stora mästerskap. Måste vara nån sorts rekord, Sven Nylander är väl slagen med hästlängder.

Kommentarer
Postat av: Claes

Men Anna, är du på Zlatan nu igen. Du vet att jag inte mår bra när du skriver hemskheter om min stora idol. Vill han inte svara på iglarnas frågor har jag full förståelse för det. Allt för många journalister är på den presskonferencen bara för att få en rubrik på löpet i sin egen tidning. Zlatan har blivit misstolkad för många gånger, därför är det lika bra att han svarar kort och enkelt. Zlatan regerar världen!
Det där med vakum, vet jag inte om resten av Sverige håller dig med om. Med tanke på slutspel i ishockey, handboll, basket och innebandy ( ja jag vet det är en uppvärmningssport, men dock). Fast jag håller med dig, för lite fotboll helt enkelt!!
För övrigt känns Sven Nylander lite som Allbäck, halvloser.

2007-03-26 @ 20:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback