Coolt Mackan

Känns som lite uppochnedvända världen. Brasilien tränar på Häradsvallen i Vagnhärad och Marika Domanski-Lyfors ska bli förbundskapten i Kina.

När jag bodde i Nyköping och spelade fotboll i Hargs BK var Häradsvallen en av de platser man med jämna mellanrum besökte. Mitt starkaste minne därifrån är en 2-2-match i vilken jag missade en straff och sumpade ett friläge. Nog bara jag som minns den matchen, desto fler lär komma ihåg dagen då några av världens bästa lirare var på besök i byn.

Tycker Marika gör helt rätt som tar jobbet i Kina. Det är en intressant sportslig utmaning samtidigt som det gör henne till miljonär. Hoppas att det går bra för henne, förutom när de möter Sverige så klart.

Fick in ännu ett litet bet idag. Satsade på Oddset Live, exakt fem mål i matchen mellan Färjestad och Linköping. Linköping satte 4-1 i tom kasse. Jag blir ju inte miljonär som "Mackan", men det är en rätt skön känsla att pricka rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback