Förtydligande

Känner att jag kanske måste föklara det där med idrottsmässigt vakum som jag skrev om i förra inlägget. Som Claes påpekar i sin kommentar så är det ju för tillfället alldeles fullproppat med slutspel i diverse inomhusidrotter. Inte direkt något vakum. För mig är det dock ändå svårt att hitta det där riktiga engagemanget eftersom jag i de flesta av dessa idrotter inte har något favoritlag (eller möjligtvis ett favoritlag som inte är tillräckligt bra för att få vara med i slutspel). Det fattas helt klart en dimension när man inte bryr sig om vem som vinner.

I mästerskapen är det enkelt. Där kan man kort och gott hålla på svenskarna. Har de gult och blått på sig så hejar jag, utan förbehåll (ja, ibland får även ukrainarna sig en släng av sleven). Det här med favoritlag är dock mycket mer komplicerat än så. Man kan inte bara välja ett i högen. Egentligen handlar det faktiskt inte så mycket om att välja alls, mer om att själv bli vald liksom, att känna i hjärtat att det här är mitt lag.

Manchester United och IFK Norrköping i fotboll, Södertälje i hockey och LUGI i handboll. Där har ni mina lag.

Jag har dock kommit på hur matcher utan mina favoritlag inblandade kan bli lite mer intressanta. Satte 50 spänn på HV71 häromdagen och jäklar vad spännande det blev med hockey helt plötsligt. Mitt lilla bet gick ju dessutom hem. HV vann och det gjorde jag med. 143 kr för att vara exakt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback