Glory, glory Man Utd

Liverpool - Man Utd idag. Jag hade varit sååå sjukt nöjd med en poäng i den matchen. Bland annat för att jag då hade kunnat gå till jobbet på måndag utan behöva bli alltför hånad av N. N har en Robbie Fowler-gubbe på sitt skrivbord och var helt säker på att Liverpool skulle vinna. Han informerade glatt om hur de inte släppt in mål på hemmaplan på typ hundra matcher. Idag släppte de dock in ett. Från John O'Shea, Uniteds egen Magnus Erlingmark. Bättre än så blir det inte. Jag ska gotta mig i gliringar på måndag.


Två guld i friidrotts-EM igår. Sanna Kallur fick en riktigt usel start i finalen på 60 m häck. Dock inte så usel att hon inte kunde springa både ikapp och ifrån sina konkurrenter och vinna säkert. Sanna sa efteråt att det var "ett fränt sätt att vinna på". Imorgon springer hon final på 60 m slätt. Sanna är bara så cool.

Klüft tog också guld. Så långt inget konstigt eller ovanligt, hon har ju trots allt inte förlorat en femkamp sen 2001. Sättet Carro vann på var dock allt annat än vad vi är vana vid. Det var kamp om guldet bokstavligen ändå in på mållinjen. Brittiskan Kelly Sotherton gjorde sitt livs tävling, satte pers på pers och inför 800 m behövde hon vinna med 1.6 sek över Carro för att ta hem guldet.

- Jag ska lägga mig bakom henne och springa tills jag dör,  var svenskans kommentar innan loppet.

Det var skönt att få se en mångkamp med Klüft inblandad som verkligen var just en kamp. Ännu skönare att se hur hon hanterade det. Att hon alltid vinner så enkelt gör att man nästan glömmer vilken enorm tävlingsmänniska hon faktiskt är.


Satt i bilen och lyssnade på radiosporten igår när Klüft skulle göra sitt tredje och sista längdhopp. I samma stund som hon går ut på ansatsbanan och gör sig redo för att hoppa så är radiosportens sändingstid slut. Det är dags för... Sagotime! Istället för att få höra hur Klüft gör sitt bästa hopp för dagen så får jag berättat för mig "Sagan om den sjungande trädgården och trollet Stubbamossan". Visserligen en helt ok saga med ett fint budskap om hur man inte ska mobba de som är annorlunda, men ändå inte riktigt det jag ville höra just då...


Hade förresten en konstigt dröm inatt. Sverige spelade landskamp mot England. Ställningen är 1-1. Henke har gjort mål. I 87:e minuten avgör Sverige genom...dadadaaam JOHAN MJÄLLBY!!! Mjällby gör en exakt kopia av det målet Zlatan gjorde i VM-kvalet mot Ungern. Då var det ganska lätt att fatta att det bara var en dröm... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback