Sprint vid slottet

Om jag bott i Stockholm hade jag definitivt varit vid slottet ikväll och tittat på  sprinten. Nu fick det bli teven istället. Tycker att det är en jättebra idé att ta in tävlingarna till städerna och på så vis göra skidåkningen mer tillgänglig. Det såg dessutom jäkligt fräckt ut med det upplysta slottet och snön i ett band runtomkring.

Kul också så klart med svenska framgångar. Gött att se Anna Dahlberg knäcka norska världsmästarinnan på sista metrarna. Jätten Majdic vann, måste ta reda på hur lång hon är. De andra tjejerna ser ut som lilleputtar jämte henne.

På herrsidan imponerar Sverige, både bredden och toppen och de unga killarna. Väldigt synd att U 23-världsmästaren Robin Bryntesson blev diskad, han såg vass ut.

En vecka kvar till EM-kvalmatchen mot Nordirland nu. Linderoth är borta, men Allbäck är tydligen fit for fight igen. Intresset för matchen är enormt. Orsaken stavas så klart Zlatan Ibrahimovic. Får erkännas att jag dragits med lite i hypen. Ska bli enormt spännande att se honom i blågult igen. Att han är en fantastisk fotbollsspelare är det ingen tvekan om, men jag tycker fortfarande att han har mycket att bevisa i landslaget. Det är dags att göra det nu. Drömmen hade varit att efter matchen kunna skriva ett blogginlägg med titeln "Allt är förlåtet".

Lag Anette Norberg floppade i curling-VM. Mätta på framgång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback